Sa ciljem obezbeđivanja jedinstvene primene Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma i unapređivanja operativnih znanja predstavnika finansijskog i nefinansijskog sektora, Privredna komora Srbije, Udruženje za bankarstvo, osiguranje i druge finansijske institucije, u saradnji sa Ministarstvom finansija - Upravom za sprečavanje pranja novca, organizuje savetovanje na temu: Smernice za utvrđivanje stvarnog vlasnika i smernice za evidentiranje stvarnog vlasnika registrovanog subjekta u centralnoj evidenciji.
Savetovanje za obveznike Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma biće organizovano u utorak 26. marta 2019. godine, u prostorijama Privredne komore Srbije (Resavska 13-15, Sala I u prizemlju), sa početkom u 09:00 časova.
Ovaj skup se organizuje u okviru Projekta „Unapređenje kvaliteta i efikasnosti izveštavanja o sumnjivim transakcijama i ključnih funkcija Uprave za sprečavanje pranja novca“, koji finansira Evropska unija. Korisnik projekta je Ministarstvo finansija – Uprava za sprečavanje pranja novca, a projekat sprovodi konzorcijum predvođen KPMG- om.
Smernice za utvrđivanje stvarnog vlasnika i smernice za evidentiranje stvarnog vlasnika registrovanog subjekta u centralnoj evidenciji doneo je Direktor Uprave za sprečavanje pranja novca početkom januara ove godine.
Ove Smernice namenjene su obveznicima i njima se daju uputstva za utvrđivanje i proveru identiteta stvarnog vlasnika stranke u cilju jedinstvene primene odredaba koje se odnose na stvarnog vlasnika. Smernicama se daje i prikaz odredaba Zakona o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika („Službeni glasnik RS“, br. 41/18), kojima je, između ostalog, regulisana obaveza određivanja stvarnog vlasnika Registrovanog subjekta i evidentiranja istog u Centralnu evidenciju stvarnih vlasnika pravnih lica i drugih subjekata registrovanih u Republici Srbiji.
U toku procene rizika zaključeno je da je potrebno da postoje jedinstvene smernice koje će predstavljati uputstvo za obveznika, na koji način da pristupi rešavanju jedne od najtežih obaveza prema Zakonu, kao i da ukaže obvezniku na neke sporne situacije iz prakse i način rešavanja kada se radi o prikupljanju dokumentacije i određivanju stvarnog vlasnika, a naročito imajući u vidu lica kod kojih postoje kompleksne vlasničke strukture.