Najnovijim izmenama i dopunama Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma i Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje (dostupnim na sledećem linku https://www.apml.gov.rs/zakoni) koje su stupile na snagu 6. decembra 2024. godine izvršeno je usklađivanje sa najnovijim izmenama u međunarodnim standardima u oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma koje propisuje međunarodno telo Radna grupa za finansijsku akciju - FATF (Financial Action Task Force), prevashodno Preporukom 1 koja podrazumeva izradu procene rizika i postupanje na bazi procene rizika u oblasti sprečavanja pranja novca, finansiranja terorizma i finansiranja širenja oružja za masovno uništenje.
Uveden je pojam finansiranja širenja oružja za masovno uništenje, proširene su radnje i mere koje su obveznici i nadležni organi dužni da preduzimaju, pored oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma, i u oblasti sprečavanja finansiranja širenja oružja za masovno uništenje (analiza rizika, preduzimanje radi i mera na osnovu analize rizika, izrada indikatora, izrada procene rizika na nacionalnom novou, vršenje nadzora nad primenom radnji i mera u oblasti sprečavanja finansiranja širenja oružja za masovno uništenje, prilagođavanje dinamike nadzora i mera u skladu sa rizikom od finansiranja širenja oružja za masovno uništenje kod obveznika, kao i sa procenjenim rizikom u Republici Srbiji i dr.). Proširena je nadležnost nad primenom odredaba Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje i na nadzorne organe iz zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.
Izmenama i dopunama Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma država je odgovorila i na procenjene rizike i ranjivost sistema u oblasti sprečavanja pranja novca – kretanje gotovine u sektoru nekretnina i sprečavanje integracije „prljavog novca“ izvršenjem krivičnog dela zelenašenja. Ograničeno je primanje gotovog novca („na ruke“) od strane fizičkog lica po osnovu ugovora o kupoprodaji nepokretnosti i ugovora o zajmu u iznosu od 10.000 evra ili više u dinarskoj protivvrednosti. Intencija zakonodavca je da se sve uplate gotovog novca u iznosu od 10.000 evra ili više u dinarskoj protivvrednosti po osnovu kupoprodaje robe/nepokretnosti, vršenja usluga i primanja zajmova vrše preko računa otvorenog kod banke.